.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست عجيب وزير خارجه تركيه از ايران

در حالي كه بسياري از رسانه‌هاي خبري غرب با ارائه استدلال هاي مختلف صحت ادعاي آمريكا درباره تصميم ايران براي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن را زير سوال برده‌اند، وزير خارجه تركيه از ايران خواست با آمريكا در اين زمينه همكاري كند.

به گزارش ايلنا، به نقل از آسوشيتدپرس، احمد داود اوغلو چند ساعت پس از ديدار با علي اكبر صالحي، همتاي ايراني خود در گفتگو با خبرگزاري آناتوليا مدعي شد: ‌اتهامات مطرح شده عليه ايران جدي است و اين كشور بايد به مدارك و شواهد ارائه شده از سوي آمريكا توجه كند.

وي ادامه داد: توصيه ما به همسايه‌مان ايران اين است كه مدارك و شواهد آمريكا را جدي بگيرد و به گونه‌اي شفاف به پروسه قانوني كمك كند. البته من اين موضوع را به وزير خارجه ايران اعلام كرده‌ام.

سخنان وزير خارجه تركيه در حالي مطرح شده است كه پيش از اين سرگي لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو پیش از موضع گیری درباره سناریوي آمریکا علیه ایران مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن باید اسناد مربوط به این ماجرا را مشاهده کند.

اين در حالي است كه رسانه هاي غربي ترديد خود را درباره درستي اين سناريو زير سوال برده‌اند به عنوان مثال روزنامه ایندیپندنت چاپ انگليس در گزارشی با اشاره به ضعف‌های توطئه آمریکا علیه ایران این گونه نتیجه گیری کرده بود که هدف واشنگتن از این اقدام زمینه سازی برای پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۰ بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.